زندگی عاقلانه - روانشناسی

مطالب و موضوعات جذاب در مورد روانشناسی

زندگی عاقلانه - روانشناسی

مطالب و موضوعات جذاب در مورد روانشناسی

بایگانی

چند نکته مهم برای تربیت فرزند

چهارشنبه, ۵ آبان ۱۴۰۰، ۰۴:۲۰ ب.ظ

در این مقاله گزیده‌ای از نکاتی را مرور می‌کنیم که متخصصین  اعم از متخصصان اطفال، روان‌شناسان رشد و مربیان برای تربیت فرزندان، به والدین پیشنهاد داده‌اند تا کودکانی سالم و شاد داشته باشند. شما می‌توانید با استفاده از این چند نکته رابطه‌ی بهتری با کودک خود برقرار کنید، شادی بیشتری به زندگی او بیاورید، او را برای موفقیت‌های آینده در زندگی آماده کنید و در نهایت پدر و مادری عالی باشید. 

 

 

     1-با کودکان‌تان بازی کنید

فرقی نمی‌کند بازی باکودکان باشد یا بازی‌های فیزیکی؛ بگذارید آنها انتخاب‌کننده‌ی نوع بازی باشند و درباره‌ی قوانین وسواس به خرج ندهید، شما هم با جریان پیش بروید و لذت ببرید، این معنای بازی است.                                                                                                                               

      2- هر روز با هم کتاب بخوانید

برای فرزندتان از نوزادی کتاب بخوانید

این کار را از وقتی که هنوز نوزاد است آغاز کنید، بچه‌های کوچک عاشقِ گوش دادن به صدای والدین خود هستند. وقتی او را در آغوش‌ گرفته‌اید، خواندن کتاب برای وی، تجربه‌ی پیونددهنده‌ای را شکل می‌دهد و او را برای یک‌ عمر کتاب خواندن تربیت می‌کند.

3- هر روز زمانی مخصوص برای او داشته باشید

به کودک‌تان اجازه دهید هر روز فعالیتی را انتخاب کند تا به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در کنار هم آن را انجام دهید. راه بهتری برای اینکه عشق خود را به او نشان دهید وجود ندارد. 

 

 

4. وقت گذراندن با پدر را ترغیب کنید

مارک زاکربرگ و فرزندش

یکی از عالی‌ترین منابع برای بالا بردن کیفیت زندگی کودکان که شاید تا به‌حال بهره‌ی کمی از آن برده‌ایم، اوقاتی است که بچه‌ها باید با پدران‌شان بگذرانند. این ارتباط باید از ابتدای تولد کودک و به دفعات وجود داشته باشد. بچه‌هایی که پدران‌شان با آنها وقت می‌گذرانند در مدرسه عملکرد بهتری دارند، با موفقیت بیشتری مسائل خود را حل می‌کنند و به طور کلی با مسائلی که در طول زندگی با آن مواجه خواهند بود، بهتر روبه‌رو می‌شوند.

 

 

5- «نه» گفتن را بیاموزید

در برابر اشتیاق برعهده گرفتن مسئولیت‌های اضافی در محل کار یا قهرمان شدن در انجام کارهای داوطلبانه‌ی مدرسه‌ی فرزندتان مقاومت کنید و بدانید هیچ‌وقت از زمان بیشتری که با فرزندان‌تان گذرانده‌اید، پشیمان نمی‌شوید.

6. در برابر بی‌احترامی فرزندتان قاطعانه عمل کنید

بی‌احترامی از طرف فرزند‌تان را نپذیرید

هرگز به فرزندتان اجازه ندهید با شما یا هر فرد دیگری گستاخانه صحبت کند یا از زبان آزاردهنده استفاده نماید. اگر او چنین زبانی را به کار برد قاطعانه به او یادآوری کنید که هیچگونه بی‌احترامی را تحمل نخواهید کرد.

 

7-همیشه راست بگویید

هر چه باشد می‌خواهید فرزندتان هم همین کار را کند. مگر نه؟ پس الگوی خوبی برای او باشید.  

8- هر زمان که دل‌تان خواست به آنها بگویید دوست‌شان دارید

 به دفعا به آنها بگویید دوستشان دارید

حتی اگر تعداد دفعات اِبراز علاقه‌ی شما به ۷۴۳ بار در روز برسد! به یاد داشته باشید که با کاربرد زیادی این کلمات محبت‌آمیز و در آغوش گرفتن و بوسیدن آنها کودکتان، لوس بار نخواهد آمد. این کار امکان ندارد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۸/۰۵
زندگی عاقلانه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی